AUTOSUGESTIA – MOD DE PROGRAMARE A MINȚII

AUTOSUGESTIA – MOD DE PROGRAMARE A MINȚII

Autosugestia este legată de o poveste mai veche. Practica evidențiază faptul că modul de a reacționa al unui individ se modifică datorită influenței altui individ, adesea într-un mod predictibil și toate acestea folosind sugestia.

Despre sugestie

Sugestia este procesul psihologic prin care o persoană influențează gândurile, sentimentele sau comportamentul unei alte persoane. În prezent, un exemplu în acest sens este cel al reclamelor în care sunt utilizate tehnici bazate pe sugestie pentru a determina pe cineva să cumpere un anumit produs.

Astfel, sugestibilitatea poate fi definită ca deschiderea de a accepta și de a răspunde la idei și informații noi. Odată acceptată de către noi, noua informație va putea, în funcție de valoarea sa subiectivă, să ne modifice experiențele interioare într-o măsură mai mare sau mai mică.

…și despre autosugestie

Dar cum ar fi dacă am folosi sugestia și mai precis – autosugestia pentru îmbunătățirea propriilor stări și rezultate.

Autosugestia este o tehnică psihologică cu efect placebo, dezvoltată începutul secolului XX. Este o formă de sugestie indusă în care noi ne ghidăm propriile gânduri, sentimentele sau comportamentele pentru a avea rezultate mai bune în ceea ce facem sau în ceea ce simțim.

Indiferent dacă vă dați seama sau nu, probabil că ați folosit întreaga viață tehnici de auto-sugestie. Dacă v-ați spus vreodată mesaje interne de tipul: „relaxează-te!”, „dormi!”, „concentrează-te!”, „zâmbește”, „respiră profund!” sau orice altceva – ați folosit auto -sugestia.

Aceasta este cea mai simplă și probabil, cel mai puternic dintre instrumentele de programare a minții. Este mereu accesibilă, poate fi făcută oriunde în orice moment și nu necesită nicio abilitate sau pregătire specială.  O facem în mod natural. Prin urmare vă invit la o perioada de auto- sugestie pozitivă prin formulare de mesaje simple motivante. Vremurile prezente o cer, se pare.

Și propunerea sună așa:

  1. Experimentați o dieta mentală de 30 de zile – în care să vă oferiți atenție într-un mod pozitiv și constructiv. Aceasta presupune ”ștergerea” mesajelor cu o conotație demotivantă care poposesc în mintea dumneavoastră în acest interval.
  2. Folosiți mesajele motivante pozitive formulate la persoana întâi.
  3. Repetați mesajele de la punctul de mai sus  – nici nu vă puteți închipui cât de des îți fac loc în mintea noastră mesajele care ne demotivează.
  4. Folosiți vizualizarea! Îndrăzniți să ”visați” cu ochii deschiși obiectivele pe care vi le propuneți– oamenii de știință confirmă funcționarea acestei tehnicii.
  5. Folosiți starea de spirit ALFA! Evident, ne „programăm” pe noi înșine tot timpul dar de data aceasta făceți-o cu putere.

Dacă știți autohipnoză sau tehnici de meditație care vă pun într-o stare profundă, confortabilă, folosiți-le. Dacă nu, pur și simplu închideți ochii și urmați-vă respirația prin inspire și expir, timp de câteva minute. Apoi folosiți tehnicile de auto – sugestie menționate mai sus. Evident, nu ar trebui să folosiți tehnicile în timpul conducerii mașinii deoarece acestea vă impun să închideți ochii sau să vă focalizați atenția pe obiectivele din viitor, dintr-un plan imaginar care nu au legatura cu ceea ce este în plan real, respectiv culoarea semaforului.

SUCCES!.

O zi frumoasă vă doresc și mă semnez…

Roxana Alexandra POPA – Psiholog clinician și psihoterapeut

Rubrică „Pastila Antistres” este difuzată de Radio România Cultural și este realizată de Roxana Alexandra POPA – Psiholog clinician și psihoterapeut și coordonată de Mihaela Ghiță

Add Your Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook